diumenge, 2 d’octubre del 2011

TERCER DIA - 3 OCTUBRE

RECORREGUT – PRATS DE MOLLÓ ( FRANÇA ) OLOT -  87 Km + 5’45 Hores

Desprès de  dormit com un soc durant 10 hores i sopar i esmorzar  en condicions, avui tocava l’etapa mes forta, però per a mi la mes desitjada, entrar de nou a Catalunya per el Coll D’Ares direcció Molló, Camprodon, Ripoll i anar fent fins Olot.

D’entrada  a les 9 del matí a dalt de la bicicleta començo a pujar el famós Coll D’Ares, un port de 14 quilometres amb una altura total de 1513 metres y un desnivell aproximat del 8 % i amb rampes fortes al final del 14 %, tot un repta nomes de començar, però amb unes vistes impressionants de la vall, tot un puja i baixa, passant abans d’arribar al cim per dos ports petits , Coll de la Seille 1185 m, i el Coll de la Guille 1194 m, amb una durada per pujar de 2 hores tot de plat petit i anar fent ( recordem-ho el remolc m’estira avall )

Una vagada al cap damunt de tot, les fotos  de rigor i una baixada d’escàndol direcció Camprodon, ( aquesta vegada el pes del remolc , si m’ajuda, fen unes velocitats a vegades superiors a  60 quilometres l’hora )....quina bestiesa.... hi penso ara.

Seguin fins Sant Pau de Seguries i al arribar a Sant Joan les Fonts, agafo el carril bici de la Ruta del Ferro ( per a mi, la mes maca i mes ben cuidada de les nostres Vies Verdes )
i per arribar a Ripoll.

Que faig ? ..... uns moment de dubtes, en fan decidir no decantar-me per anar direcció a Ribes de Freser, Puigcerdà perquè el recorregut no te sortida amb bicicleta, per baixar has de fer el mateix camí de tornada o s’agafa el Túnel del Cadí ( cosa que no hi puc passar amb bicicleta).

M’ajuda a decantar-me el meu “culet”,uns petits granets en un lateral, no em deixem pedalar amb tranquil·litat i decideixo tirar direcció Olot, tot passant pel Coll de Canes 1120 mt i agafar direcció a casa.